انواع میناکاری رنگ شده
نوشته شده توسط : b.gholami

همه ما می دانیم که چوب یکی از محبوب ترین مواد در اطراف ما است. بنابراین می توان از چوب در اندازه های مختلف وسایل منزل و وسایل دکوراسیون منزل استفاده کرد.بسیاری از افراد هستند که سازه های چوبی را به سادگی دوست دارند و بسیاری از افراد ترجیح می دهند از هنرهای میناکاری برای تزئین آنها استفاده کنند.خرید گلدان میناکاری البته هنر میناکاری روی چوب هنری است که طرفداران خود را دارد و ممکن است مورد پسند عموم نباشد. اما به هر حال، حتی اگر یک ظرف چوبی میناکاری شده برای خود بخرد، نمی تواند منکر هنر جذاب به کار رفته در آن شود.میناکاری روی چوب مانند میناکاری روی سرامیک، برنج، مس و سایر مواد انواع مختلفی دارد و به روش های مختلفی قابل انجام است. پس با هم برویم و با انواع میناکاری آشنا شویم تا هنر میناکاری روی چوب را بهتر درک کنیم:

انواع میناکاری

با این نوع میناکاری، فرقی نمی کند که طرح ها بر روی چه متریال و ورقی انجام شود. تمام طرح های ایجاد شده باید کاملا محدب باشند و زمانی که دست روی طرح ها کشیده می شود، تحدب طرح باید کاملا حفظ شود. همچنین می توانند از لعاب های رنگی برای ساخت لعاب های برجسته استفاده کنند و پس از ساخت این طرح ها آن را در فر قرار دهند تا انجام شود.

میناکاری سیم

این روش به اندازه روش قدیمی رایج نیست و یکی از قدیمی ترین روش های میناکاری صنایع دستی پرنون به حساب می آید. در این روش قربانیان در موقعیت های مورد نظر قرار می گیرند و در دمای 1000 درجه سانتیگراد به سطح مورد نظر چسبانده می شوند. پس از اینکه قطعات سیم روی سطح کار جوش داده شدند، با لعاب شیشه ای پوشانده می شوند.

پس از اینکه لعاب شکل خود را به خود گرفت، از رنگ های مینا پودری مخصوص استفاده می شود و به فر برگردانده می شود. البته به طور کلی رنگ سیم ها به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت بسیار زیاد تیره می شود و این مورد نیز با عملیات سطح اسیدی به رنگ های اولیه برمی گردد. این روش در هنر معاصر چندان رایج نیست، اما به عنوان یکی از زیباترین روش های میناکاری نیز مطرح می شود.

مینای رنگ شده

در این روش اصلا تسکین وجود ندارد و از حالت ترسیم معمولی برای کشیدن طرح روی سطح استفاده می کنند. معمولاً ظروف و طرح های میناکاری شده را چندین بار در فر قرار می دهند و حرارت می دهند تا طرح ها به طور کامل روی سطح مورد نظر حک شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: